Checklist arbobeleid
Gezondheid is iets waar u als werkgever niet te licht over wilt denken. De gezondheid van uw medewerkers, maar ook van uw relaties die bij u over de vloer komen, vindt u erg belangrijk.
Maar heeft u ook een beleid o.g.v. arbo-zaken? En weet u waar u op dit gebied in ieder geval aan moet voldoen?
Heeft u de volgende zaken binnen uw organisatie geregeld?
꙱ Basiscontract met een arbodienst of geregistreerde bedrijfsarts
꙱ Risico Inventarisatie en – Evaluatie (RI&E)
꙱ BHV- of calamiteitenplan
꙱ Bedrijfshulpverleners (BHV)
꙱ Preventiemedewerker
꙱ Vertrouwenspersoon
꙱ Ziekteverzuimbeleid en -protocol
꙱ Periodiek Medisch Onderzoek (PMO)
꙱ Beleid o.g.v. psychosociale arbeidsbelasting (PSA)
Kunt u niet op alle bovenstaande zaken ‘ja’ zeggen dan is het verstandig en bent u als werkgever ook verplicht om hier actie op te ondernemen.
Mocht u hier meer informatie over willen of mochten wij u op één of meerdere van bovenstaande gebieden kunnen ondersteunen, neem dan gerust contact met ons op.
DT Coaching & Personeelsadvies
www.dtpersoneelsadvies.nl
info@dtpersoneelsadvies.nl
073-5510886